Jumbo gaat verse ketchup uit De Verspillingsfabriek verkopen Header 2
Jumbo gaat verse ketchup uit De Verspillingsfabriek verkopen Header 2

Jumbo gaat verse ketchup uit De Verspillingsfabriek verkopen

18/05/2017 - We hebben goed nieuws! Samen met Jumbo ontwikkelden we de afgelopen maanden drie recepturen voor verse ketchups van geredde tomaten. Vanaf nu staan deze smaakmakers in het koelversschap van Jumbo en dat betekent dat heel Nederland nu mee kan helpen in onze strijd tegen voedselverspilling en tegen verspild talent. We zijn hier natuurlijk hartstikke trots op en delen het nieuwsbericht dat Jumbo vandaag uitstuurde graag met je.

Jumbo en De Verspillingsfabriek lanceren drie soorten verse ketchups van geredde tomaten. De drie smaakmakers tomaten-, curry- en BBQ-ketchup staan vanaf deze week in het koelversschap van Jumbo. Ze smaken heerlijk bij vers gemaakte patat, een lekker stuk vlees of bij een zelfgemaakte hamburger. Een gezondere optie als smaakmaker bij de barbecue deze zomer. Met de introductie van deze drie heerlijke verse ketchups geeft Jumbo verder invulling aan haar ambitie de voedselverspilling in de keten terug te dringen. De nieuwe ketchups komen uit het Jumbo Innovatie Lab en zijn mede gemaakt door Chef-kok Ton Verhaar. In het Innovatie Lab ontwikkelt de supermarktketen samen met leveranciers nieuwe, innovatieve producten.

Producten die niet meer geschikt zijn om te verkopen, zijn vaak nog wel geschikt voor consumptie. Door haar samenwerking met de Verspillingsfabriek maakt Jumbo het voor haar winkel nog gemakkelijker om zelf een bijdragen te leveren aan het beperken van voedselverspilling. “We zijn erg trots op deze introductie van een nieuw en verrassend concept: verse ketchup. Natuurlijk is ketchup een bekend product, maar ketchup op basis van geredde verse tomaten in plaats van tomatenpuree smaakt verassend anders", vertelt Ed van de Weerd, Commercieel directeur van Jumbo. “We hebben recepturen gebruikt die veel minder suiker en zout bevatten. Met als resultaat drie heerlijke verse ketchups waarbij je, als je deze met houdbare ketchups vergelijkt, echt een groot verschil proeft."

“Ik ben er trots op dat we samen met Jumbo op deze manier voedselverspilling verder proberen terug te dringen. Met de introductie van deze verse ketchups laten we zien dat je door samenwerking veel kunt bereiken. Zo zorgen we er samen voor dat de consument gaat nadenken over het thema voedselverspilling en een bewuste keuze kan maken uit eerlijke producten met een minimale milieu-impact", zegt Bob Hutten initiatiefnemer van De Verspillingsfabriek.

Bij Jumbo is het terugdringen van voedselverspilling een belangrijk thema binnen haar duurzaamheidsbeleid. Jumbo wil geen eetbaar voedsel weggooien en ontwikkelt verschillende activiteiten om voedselverspilling in de keten, binnen haar organisatie en bij de klant thuis te verminderen. Zo introduceert Jumbo dit jaar verschillende producten van reststromen.

Wil jij ook samen met ons duurzame en innovatieve producten lanceren die verspilling van voedsel tegen gaan? Neem dan contact op met Eric Habraken om met elkaar te verkennen welke mogelijkheden er zijn.

Mobiel: 06 11 888 583
Email: eric.habraken@deverspillingsfabriek.nl

Als food professional meer weten van De Verspillingsfabriek en up-to-date zijn van de nieuwste ontwikkelingen binnen THREE-SIXTY? Dan willen we je van harte uitnodigen voor een bezoek. We houden open huis op 23 juni en horen graag of je komt en met hoeveel mensen. Meld je nu voor 9 juni aan via info@deverspillingsfabriek.nl.

Contact

088 664 14 14

Mail ons

Kom langs