Onderstaande klachtenmeldingsprocedure heeft betrekking op meldingen over afwijkingen van de door De Verspillingsfabriek geproduceerde- en aan haar externe klanten geleverde consumentenproducten.
Klachtmelding
Klachten worden door afnemers gemeld aan Customer Support; customersupport@hutten.eu
In de klachtenomschrijving dient minstens onderstaande informatie vermeld te zijn:
- Artikelnaam en Artikelnummer
- Plaats en tijd van de constatering
- Lotcode en/of THT van het artikel
- Duidelijke omschrijving van de klacht
Extra informatie die kan bijdragen tot een spoedige afhandeling: eventueel een foto van het product, of retournering ervan.
Klachtbehandeling:
Klachten worden elke werkdag uitgelezen door medewerkers van het Customer Support. Dit betekent concreet dat zij de klachten voor een reactie doorsturen naar de verantwoordelijke van de betrokken afdeling, en een tijdige en constructieve afhandeling van de klacht bewaken.
Calamiteiten:
Wanneer er sprake is van een calamiteit, denk bijvoorbeeld aan productvreemde delen die worden aangetroffen in de producten van De Verspillingsfabriek, of geconstateerde urgente gezondheidsrisico’s bij de gebruikers van de producten van De Verspillingsfabriek, dan is het zaak dat er snel geschakeld wordt.
In dat geval is de calamiteitenlijn 24/7 bereikbaar voor (nood)bestellingen. Het calamiteitennummer is: 06 13 13 13 70.
Bij een gemelde calamiteit zal de beheerder van de calamiteitenlijn direct schakelen met het Recallteam van De Verspillingsfabriek.
Het Recallteam zal de urgentie van de calamiteit beoordelen, en bij een schadelijk of onveilig levensmiddel de richtlijnen (beslisboom) van de NVWA volgen voor verdere stappen. Zie ook: NVWA meldwijzer. Uiteraard wordt de melder volledig op de hoogte gehouden van eventuele besluitvorming hieromtrent.
Vragen?
Bij vragen of onduidelijkheden over de klachtmeldingsprocedure kan contact opgenomen worden met de samenwerkers van de kwaliteitsafdeling van De Verspillingsfabriek via 088-6641401.